Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Att skaffa blogg-1

Av Roxanna - 26 februari 2015 17:57

I första inlägget tänkte jag snacka om att skaffa blogg och svara på frågor som jag undrade över innan jag lyckades skaffa denna blogg. Frågor jag kommer besvara:


1*Hur vet man vilken bloggsida man ska välja?

2*Vad ska man blogga om?

3*Hur är det att skaffa blogg?

4*Vad ska man publicera på bloggen och vad ska man inte publicera?

5*Hur kan man bli "känd" på sin blogg?

6*Hur ska bloggen se ut?

7*Vad vill jag förmedla med bloggen?


1*Man kan gå in på google och söka på "bloggsidor" då kommer det komma upp bloggplatsen bland annat. Man kan även andvända sig av kompisar,bloggare eller en som vet mycket om bloggsidor. Det finns ju olika bloggsidor, det finns gratis bloggsidor och som kostar. Om man har bloggandet som en fritid/hobby kanske man ska ta en gratis bloggsida, om man har bloggandet som ett jobb kanska man ska ta en blogg som kostar eftersom dåtjänar man på att ha lite mer "fancy" blogg. Jag valde bloggplatsen.se för att jag upplevde det som en pupulär och bra bloggsida och jag har även andvänt denna sidan till andra bloggar jag skapat.


2*Man kan blogga om mycket och det handlar ju om va man själv är intrisserad av och vilken slags blogg man vill ha. Det är  egentligen inte så svårt att bestämma sig vad man ska blogga om, man behöver bara gå på sig själv. Jag kommer blogga om allt mellan trännig till mode.


3*Att skaffa en blogg kan vara väldigt spännande eftersom nya möjliheter öppnas och sitt skrivande blir ju bara bättre. När jag entligen skaffade en blogg kändes det kul och jag blev välldigt förhoppningsfull.


4*Det som menas är alltså att man inte ska publicera kränkande,rasistiska och hotande blogginlägg till exempel. Man ska ju vara schysst på nätet som man äär i irl. Man kan publicera nästan vad som helst på sin blogg om man inte publicerar nåt som nån kan ta illa upp av. Man ska helt tänket inte publiera nåt dåligt på sin blogg.


5*Om man har kik,ask,instagram,fb eller annat socialtmedia kan man länka/tipsa sin blogg så att man får fler besökare på bloggen och sin blogg synns ju på vissa bloggsidor så att alla kan kika in. Om man har en youtube kanal eller videofyme kan man göra en "infovideo" om att man har skaffat en blogg och länka till den.


6*Bloggen kan se ut hur som helst och man kan i inställningar ändra hur man vill att sin blogg ska se ut. Det man ska tänka på om man vill ha en blogg som man vill ska vissa vem du är så ska man ha en personlig blogg. Man bestämmer alltså själv utseende beronde på vilken slags blogg man vill ha.


7*Vad man vill mena med bloggen handlar om vad bloggen ska handla om. Om den till exempel handlar om smink kanske man vill förmedlar hur man sminkar sig och kanske några tips också.




 
 
Oslofru

Oslofru

2 mars 2015 14:41

Så kul, lycka till med bloggandet! ;)

http://www.oslofru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roxanna - 12 mars 2015 17:27

I detta inlägg ska jag blogga om svartsjuka. Och som förra logg blogginlägget ska jag svara på frågor:   1*Vad är svartsjuka? 2*Varför är man svartsjuk? 3*Vad är det som gör att man blir svartsjuk? 4*Är det positivt eller negativt med svart...

Av Roxanna - 3 mars 2015 16:18

I detta inlägget tänkte jag blogga om vännskap. Det är ju inte alltid så lätt just det där med att var vänner i nöd och lust. Svaren är utifrån mina egna åsikter och tankar. Nästa tisdag tänkte jag blogga om svartsjuka, så skriv frågor här på bloggen...

Presentation


Hej, du har kommit till en blogg som handlar om allt. Jag kommer uppdatera så ofta jag kan och ni kommer varenda veckan få läsa olika typer av blogginlägg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards